7 Kasım 2011 Pazartesi

Dikiş Makinam

Çağanozu...
Edit: Ben bu kısmı çağanoz zannediyordum, Sesiber (şurada) düzeltti sağolsun,i çağanoz aşağıdaymış, e öğreniyoruz :)
 Mekik yuvası..


Makinanın kurcalamadığım vidası kalmadı:) Yani herkesin başına geliyordur bu tarz arızalar ve her seferinde bu makina tamire gitmiyordur diye düşünüyorum. Acaba dikiş kursuna falan gitmiş birisinin yardımı olur mu? Makinanın aşağıdaki mekik yuvasının üstünde falan vida var ,acaba onu mu sıkıştırmam lazım? ona dokunmaya korkuyorum makina iyice kendini infilak edecek diye...
İşte içgüdüsel olarak, karagörgü kurcalıyorum sağını solunu...Bir şeyin cahili olmak ne kadar kötü!
Bir de aşağıdaki minik düğmenin ne işe yaradığını bilmiyorum....


Şu anda düz dikişi normal dikerken, çantanın sap kısmının dikişinde atlama oluyor... önceden olmuyordu :(

Bu arada PFAFF 80 in kullanım kılavuzunu parayla satıyorlar, hayatımda ilk defa bir kullanım kılavuzunun parayla satıldığını görüyorum, ne diyeceğimi bilemedim. Yuh mu desem mi acaba?

10 yorum:

karabiberinmutfagi dedi ki...

bayramınız mubarek olsun :) güzel günler

NAR's-istanbul dedi ki...

teşekkürler, sizin de bayramınız mübarek olsun :)

dikisdersi dedi ki...

iplik atlıyorsa muhtemelen igneniz ince geliyordur ,mekigin üzerindeki küçük vida ipliginizi gevşek yada sıkı olmasını ayarlıyor alt masurarnın ipini ,yandaki ne işe yarıyor dediginiz şeyde dişlileri düşürmeye yarıyabilir yada baskı ayagını düşürmeye orada olduguna göre muhtemelen dişlileri düşürüyordur ,dedigim gibi ignenin üzerinde ki ipligi takmazsanız bile pfaff ta sorun yapar ,iplik kopartıp igne kırıyor dediginize göre çaganozda bir sorun var diye düşünüyorum ,resimler istedigim gibi olmamış ,tam o çagonazın resmini igne delikten girip nereye kadar degdigine dikkat edin ,makinanızın seslerinde bir degişme varmıydı ,keşke yakın olsaydın hemen gelir bakardım ,hiç tereddutuz hatta şöyle yapın hafif o vidayı gevşetin çok degil ama o vidanın hiç dokunmadıgım dediginiz vidayı çeyrek döndürün ,alt ipi çok sıkı olabilir ,iplik sıkı oluncada atlama yapabilir ,
el kitapçıgı için buraya bakabilirsin

http://s2.vsmgroup.com/VSM/Pfaff/pfaffmanual.nsf/1fd5659e6f37141041256697003e64c0/43f756c179f1cbaf852575f300565c37/$FILE/Pfaff%2080%20.PDF

bende bakayım belki bulurum neden kaynaklı oldugunu ,daha net resim çekenler olmuş:)

dikisdersi dedi ki...

o bilmedigin dügme motorun hızını ayarlıyor sanırım ,

makinan çok güzel bu arada ,içi dışı demr bizimkiler şimdi naylon ,
yavaş yavaş bir kumaşı dik ,igneyi elle çevir ,bak bakalım hangi devirdeyken bu alttaki ipligi almıyor ,ay ben bile şey oldum burada ,tamircinin yanında baksaydın keşke nasıl yaptıgına

NAR's-istanbul dedi ki...

bütün gece mesaisini bu işe harcadıktan sonra tam şu anda pesss demek üzereyim, vallahi yoruldum:) ingilizce hook timing (çağanoz ayarı) aratıp durdum, birkaç yerde hep sizin söylediğiniz şeylerden bahsediyor. iğneyi en aşağıda olacak şekilde tutun, sonra 2.5 milimetre yukarı kaldırıp durumuna bakın diyor. ama gösterdikleri örnek resimlerle benim makinanın içi hiç birbirine benzemiyor.

şöyle ki, sizin bana yakın olmanıza gerek yok, ben makinamı da alıp sizin olduğunuz yere gelirim, eğer bana gösterebilecek vaktiniz olursa...

yarın bi daha sağlam kafayla deneyeyim, şu anda yavaş yavaş dikiyorum arada atlıyor gene... mersinden eşimin teyzesi geldi istanbulda, yıllarca terzilik yapmış bir teyzemiz. ona gösteririm belki biliyordur. olmadı, sizi bulurum... olmadı her zamanki gibi tamire veririm.. tamire vermek istemiyorum çünkü kendimin öğrenmesi lazım, tamirci bana öğretmez ki :(

NAR's-istanbul dedi ki...

mersinde bir tanıdığımız dikiş makinası tamircisi, birkaç yıl oldu güzel bir makina istiyorum ben dediğimde bana bunu vermişti... ben eminim sonunda bu makinayı tamir edebileceğim, ama böyle kaç gecem uykusuz geçecek bakalım..sora sora bağdat bulunur :)

dikisdersi dedi ki...

dikiş ve makina deyince akan sular durur:)

NAR's-istanbul dedi ki...

teşekkürler:)
araba var ama ben kullanamıyorum :)

Nurdan dedi ki...

Merhaba diktiğiniz ürünlerin hepsini bu dikiş makinesiyle mi yaptınız?

Selcen Yurtseveroğlu dedi ki...

merhaba nurdancım evet herşeyi bununla yaptım :)